E-Ticaret Sosyal Medya Pazarlama

E-Ticaret Eğitimleri Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması, farklı büyüklüklerdeki işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmak için kullandığı bir yöntemdir. “Şirketlerin ürün veya hizmetlerini tanıtmak için sosyal medya ağlarını kullanma iş uygulaması” olarak da tanımlanabilen sosyal medya pazarlama, müşterilerle sosyal medyada etkileşim stratejileri geliştirmektir. Bu pazarlama yöntemi işletmeler için büyük başarılar sağlamakta ve sadık müşteri sayısını artırabilmektedir.
E-Ticaret Sosyal Medya Pazarlaması
E-Ticaret Eğitim
Bir şirketin hedef kitlesi ile sosyal medya üzerinden iletişim ve etkileşim kurması, marka bilinirliğini, web sitesi trafiğini ve satışlarını artırabilir. İnsanların sosyal medya hesaplarında harcadıkları zaman göz önüne alınırsa, sosyal medya pazarlamanın önemi ortaya çıkmaktadır.
Her geçen gün etkisi artan, büyük bir müşteri potansiyeli barındıran ve günlük yaşamın bir parçası haline gelen sosyal medya, artık pazarlama hedeflerinin de en önemli parçasıdır. Hemen hemen bütün işletmelerin veya e-ticaret sitelerinin popüler sosyal medya ağlarında hesapları vardır. Birçoğu yıllardır hem fiziksel mağazalarda hem e-ticaret sitelerinde hem de sosyal ağlarda faaliyet göstermektedir.
Buna rağmen bir işletme ya da e-ticaret sitesi, sosyal medyada bir türlü varlık göstermiyorsa ve sosyal medyanın avantajlarından yararlanamıyorsa sebebi; sosyal medya pazarlama stratejisi oluşturmamaktır.

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması, temel olarak bir ürün veya hizmeti pazarlamak için sosyal medyayı kullanmaktır.  Başka bir tanım da, “pazarlama ve marka bilinci oluşturma hedeflerine ulaşmak için sosyal medya ağlarında içerik oluşturmayı ve paylaşmayı içeren internet pazarlama yöntemi” şeklindedir.
Bu pazarlama stratejisi; “sosyal medya platformlarında metin, fotoğraf ve video paylaşmak, etkileşimleri artıran içerikler oluşturmak ve sosyal medya reklamları vermek” gibi bir takım etkinlikleri içerir.
Sosyal medya, markalar için önemli avantajlarının yanında riskler de barındırır. İlgisiz bir içerik veya hatalı bir medya paylaşımı, marka prestijini sarsabilir. Bu gibi durumlara karşı felaket senaryoları düşünülmeli ve çözümler geliştirilmelidir.

Sosyal Medya Yaygınlığı

TÜSİAD E-Ticaret Raporu - 2019’a göre, 2019 yılı sonunda sosyal medya kullanıcı sayısının, toplam internet kullanıcılarının yaklaşık %75’ine ulaşacağı beklenmektedir. Bu orana göre, sosyal medya kullanıcısı sayısının 2,77 milyara ulaşacağı öngörülmektedir. Türkiye’de en aktif sosyal medya platformu, %92 oranında aktif kullanıcıya sahip YouTube’tur. Instagram %84, Facebook %82 oranında aktif kullanıcıya sahiptir.
E-ticarete en kolay uyum sağlayan platform, Facebook'tur. Facebook kurucusu
Mark Zuckerberg, Facebook’u, “bir sonraki e-ticaret sınırı” olarak konumlandırmaktadır.
TÜSİAD E-Ticaret Raporu – 2019’a göre, sosyal medya ağlarında benzeri görülmemiş bir iletişim, etkileşim ve trafik vardır. Türkiye'deki sosyal medya kullanıcıları, günde ortalama 7 saatini internette geçirmektedir. Kullanıcılar, bu sürenin 2 saat 46 dakikasını sosyal medya platformlarında harcamaktadır. Bu sebeple sosyal medya üzerinden tüketici hedefleme, e-ticaret için önemli bir potansiyel barındırmaktadır.
Markalar, sosyal medyayı, marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerini ön plana çıkarmak için kullanmaktadır. Ayrıca, “influencer” gibi sosyal medya üzerinden reklam yapan kişilerle pazarlamaya odaklanmaktadırlar. İsimlerini duyurmak ve satışlarını artırmak isteyen markalar, pazarlama stratejilerine sosyal medyaya yönelik kampanyaları da eklemiştir.
2018 yılında yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye’de faaliyet gösteren 3,1 milyon işletmeden %55’si olan 1,7 milyon işletme; Facebook, Instagram, Whatsapp ve Facebook Messenger kullanmıştır. Aynı yıl, Facebook aracılığıyla doğrudan tüketici harcamaları 6,3 milyar TL olarak hesaplanmıştır.

E-Ticaret ve Sosyal Medya Pazarlama

E-ticaret işletmeleri de dahil olmak üzere birçok işletme, sosyal ağların potansiyelinden tam olarak yararlanamamaktadır. Bu işletmelerin birçoğu da sosyal ağların müşteri veya potansiyel müşteri çekmek için etkin bir şekilde nasıl kullanılabileceğinin tam olarak farkında değildir.
E-ticaret işletmeleri sosyal medya ağları ile marka bilinirliği oluşturabilir, müşterilerle etkileşim kurabilir ve müşterilerin bakış açılarını anlayabilir. Tüm işletmeler sosyal medyayı aynı amaçla kullanmaz. İşletmenin yapısı ve hedeflerine bağlı olarak sosyal medyayı kullanma amaçları ve yöntemleri farklılık gösterebilir.
İşletmelerin çoğu sosyal medyayı sadece satış yeri olarak görme hatasına düşmektedir. İnsanlar sosyal medyadan bir ürün satın almaya karar verebilse de, satın almak amacıyla bu siteleri ziyaret etmeyebilir. Dolayısıyla sosyal medya paylaşımları hedef kitleyi bilgilendirici ve değer katan tarzda tasarlanmalıdır.

E-Ticarette Sosyal Medya Pazarlamanın Faydaları

Sosyal medya ağlarında hedef kitlenin e-ticaret girişimi ile etkileşimi ne kadar fazla olursa, diğer pazarlama hedeflerine ulaşmak o kadar kolay olacaktır! Pazarlama için sosyal medyayı kullanmak, işletmenin marka imajını farklı sosyal medya platformlarına yansıtır. Her platformun kendine özgü bir ortamı ve özelliği vardır.
Sosyal medya pazarlaması, site içeriklerini takipçilerle paylaşmak için etkili bir kanaldır. Sosyal medyada sadık bir takipçi kitlesi oluşturduktan sonra satış hedefleri doğrultusunda güncel içerikler paylaşılabilir. Sosyal medyada e-ticaret reklamcılığı, alışveriş deneyimlerini online olarak paylaşacak, hedefli bir tüketiciye ulaşma fırsatı sunar. Bu, aynı zamanda, e-ticaret işletmeleri için kârlı olduğu kanıtlanmış döngüsel bir süreçtir.

Sosyal medya pazarlamasının e-ticaret hedefleri için temel faydaları şunlardır;

• Web sitesi trafiğini artırır.
• Site ziyaretlerini alışverişe dönüştürme oranı yüksektir.
• Marka bilinirliğini artırır.
• Marka kimliği oluşturmaya yardımcı olur.
• Hedef kitle ile iletişimi ve etkileşimi geliştirir.

Sosyal Medya Pazarlama İçin İpuçları

• Sosyal medya içerikleri bir plan çerçevesinde hazırlanmalıdır.
• Sadık bir takipçi kitlesi oluşturmaya odaklanılmalı; gerçek kullanıcılar hedeflenmelidir.
• İçerikler, hedef kitleyi ilgilendirmeli; ilgi çekici ve kaliteli görsellerle desteklenmelidir.
• İçeriklerdeki metinlerde kullanılacak anahtar kelimeler için araştırma yapılmalıdır.
• Rakiplerin sosyal medya etkinlikleri takip edilmelidir.
• İçerik paylaşımları periyodik olarak yapılmalıdır.
• İşletmenin temel kimliği korunmalı; bu konuda tutarlı davranılmalıdır.
• Sosyal medya hesaplarından hedef kitlenin hoşuna gidebilecek dış bağlantılar veya içerikler paylaşılmalıdır.
• Sosyal medya yardımıyla ulaşmak istenen hedefler belirlenmeli ve tüm yöntem ve stratejiler bu hedeflere göre tasarlanmalıdır.
• Sosyal medya platformu; işletmenin yapısı, hedefleri ve kullanıcı tabanını temel alan bir yaklaşımla seçilmelidir.
• Sosyal alışveriş, sosyal pazarlamanın bir uzantısıdır. Sosyal pazarlama, müşteriyi sosyal platformlara dahil eder. Sosyal alışveriş ise, alışveriş deneyimini tamamen sosyal medya platformlarına taşır.
-



--------------------------------------------------------------------
Haberin Merkezi

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekleriz.

Daha yeni Daha eski