E-Ticaret SEO Ayarları Nasıl Yapılır?
SEO, “Search Engine Optimization” ifadesinin kısaltmasıdır. Türkçe “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamındadır. SEO, web sayfalarını Google ya da diğer arama motorlarının arama sonuçlarında yüksek bir konuma getirmek üzere optimize etmeye yarayan bir uygulamadır. |
E-Ticaret SEO Ayarları |
SEO, organik/ücretli olmayan arama sonuçlarındaki sıralamaları iyileştirmeye odaklanır. Daha fazla trafik almak isteyen bir web sitesinin pazarlama stratejilerinin en önemli parçalarından biri SEO’dur. E-ticaret sitelerin kurgulanırken SEO planlamaları yapmak önemlidir.
SEO Nedir?
Arama motoru sıralaması, bir yarıştır. İlk sırada yer alanlar dereceye girer ve her zaman kazanır. İlk üç sonuçta sıralanan sitelerin tıklanma oranları yüzde 10 ila yüzde 30’dur. Dokuzuncu sıradaki sitenin tıklanma oranı yüzde 2'dir. Aranan kelimelerle birinci sayfada görünmeyen web sitesi, tam potansiyeline ulaşamaz. Bu aşamada Arama Motoru Optimizasyonu - SEO devreye girer.
SEO, markaların arama motorlarından web sitelerine organik trafik çekmek için yaptığı her işlemi kapsayan bir çatı terimidir. Site mimarisi gibi teknik yönlerin yanı sıra içerik oluşturma ve kullanıcı deneyimi gibi farklı öğeler de içerir.
SEO, deneyimli dijital pazarlamacılar için bile dinamik bir hedeftir. Mitler ve algoritmalar sürekli değişmektedir. Bir zamanlar siteler için çok işe yarayan SEO taktikleri, günümüzde olumsuzluklara yol açabilmektedir. Bir siteyi optimize etmek için arama motorlarının algoritmalarının nasıl işlediğini ve gerçek kişilerin web sitesi içeriklerine nasıl tepki verdiklerini bilmek gerekir.
E-Ticaret Siteleri İçin SEO’nun Önemi - E-Ticaret SEO Arama Motoru Optimizasyonu
E-ticaret pazarlama taktikleri arasında SEO, çok önemli bir yer tutar. İşletme ne kadar büyük olursa olsun başarılı bir e-ticaret için SEO'ya ihtiyaç vardır. SEO, e-ticaret mağazasının devasa arama motoru havuzunda dikkat çekmesi ve milyonlarca site arasında görünür olmasını sağlar.
E-ticaret sitesi hedef kitle tarafından görülmüyorsa online mağazanın bir anlamı olmayacaktır. E-ticaret mağazası Google'ın ilk sayfasında yer almazsa Google'dan herhangi bir trafik almayacaktır. Bu sebeple SEO, e-ticaret sitesinin görünürlüğünü ve çevrimiçi trafiğini artırmak için anahtar bir terimdir. Çeşitli optimizasyonlarla e-ticaret sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştiren SEO, hedef kitlenin online mağazayı kolayca bulmasına yardımcı olur.
SEO’nun e-ticaret siteleri için önemini şu bilgiler ortaya koymaktadır;
• E-ticaret sitesinde organik trafik oluşturmanın tek yolu SEO'dur. Bu trafik alma yöntemi, özellikle dar bütçeye sahip küçük e-ticaret işletmeleri için avantajlıdır.
• Arama motorlarındaki ücretli reklamcılık e-ticaret sitesinin trafiğini artırır; ancak bu uygulama uzun ömürlü değildir. Yani dijital reklamlarla birlikte SEO da uygulanmalıdır.
• SEO, e-ticaret siteleri için bir yatırımdır. Bu yatırımın geri dönüşü için site içi ve site dışı SEO faktörlerinin siteye optimize edilmesi gerekir.
• Arama motoru optimizasyonundan kaçınmak, e-ticaret hedeflerine ulaşmayı imkansızlaştırabilir.
• Araştırmalara göre, e-ticaret sitesinin hayata geçirdiği SEO stratejileri sayesinde siteye giren her bin kişiden 25 ila 30’u yeni bir müşteri olmaktadır.
• SEO stratejileri zaman alan bir süreçtir; ancak e-ticaret sitesine uzun süreli ya da sürdürülebilir bir trafik sağlayabilir.
SEO Hakkında Bilinmesi Gerekenler
• Arama sonuçlarının sıralaması, Google'ın algoritması tarafından belirlenir.
• SEO’nin site içi faktörleri; yazılım kalitesi, site hızı, web sitesinin yapısı ve web sitenizdeki içeriklerin kalitesi gibi faktörlerdir.
• SEO’nun site dışı faktörleri; diğer web sitelerinden bağlantılar, sosyal medya ilişkisi ve dijital pazarlama etkinlikleri gibi faktörlerdir.
• Bir web sitesi tüm yönleri ile rakiplerden daha kaliteli ise Google, bu sitenin sonuçlarda üst sıralarda yer almasını ister.
• Google üzerinde günde yaklaşık 4 milyar fazla arama gerçekleştirilmektedir. Arama motoru, tahmini olarak 2 milyar web sitesini tarar ve ilgili sonuçları 0,5 saniyenin altında getirir.
• Bir arama motorunun ilgili arama sonuçlarını getirmek için üç şey yapması gerekir; web sayfalarının bir listesini veya dizinini oluşturmak, bu listeye anlık erişim ve her bir arama için hangi sayfaların ilgili olduğuna karar vermek.
• İnternet sitelerinde bir konuyla ilgili bir metinde, o konu hakkında arama motorlarında en çok aranan anahtar kelimelerin bulunması SEO için yararlıdır. Bu uygulama için “SEO uyumlu metin/içerik” ifadesi kullanılır.
• Kopya metin içerikleri, arama motorlarında web sitelerinin arama sonuçlarındaki sıralamasını düşürürken, özgün ve zengin içerikler sıralamayı yükseltir.
• Hızlı yüklenen ve düzgün çalışan bir web sitesi, arama motorlarının dikkate aldığı önemli bir faktördür.
• Kullanıcı deneyimi, arama motoru optimizasyonunda rol oynar. Örneğin; kullanıcının web sitesinde daha fazla vakit geçirmesi, arama motoru sıralamasına olumlu etki eder.
E-Ticaret Siteleri Arama Sonuçlarında Ön Sıralarda Yer Almak İçin Ne Yapmalıdır?
Google gibi arama motoru sonuçlarında ön sıralarda yer almak için birçok SEO uygulaması bulunmaktadır. Bu konuda arama motoru yazılımları kullanıcı davranışlarına odaklanarak bir vizyon sunabilmektedir. İlk olarak e-ticaret sitesi mimarisinin SEO uyumlu bir yapıyla tasarlanması ile işe başlanabilir.
Ama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer almak için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar şunlardır;
• Organik trafik için potansiyel müşterilerin arama yapmak için kullandığı anahtar kelimeler analiz edilmelidir. Özellikle uzun arama sorgularına odaklanmak gerekir.
• Sitenin altyapısında gerekli SEO ayarları yapılmalıdır.
• Sitedeki içerikler SEO uyumlu olarak yazılmalıdır. İçerikler konuya uygun anahtar kelimeler içermeli ve özgün olmalıdır. Özgünlükle birlikte zengin bilgiler içeren içeriklerin arama motorlarında ilk sıralarda çıkma olasılığı yüksektir.
• E-ticaret sitesindeki içerikler ve veriler güncel tutulmalıdır.
• Rakip sitelerin kullandığı SEO araçları, SEO açısından üstünlükleri ve organik trafik almak için hangi anahtar kelimeleri kullandıkları gibi analizler yapılmalıdır.
• Arama trendleri takip edilmeli; gerekirse arama trendlerini analiz eden uygulamalar kullanılmalıdır.
E-Ticaret Eğitimleri Diğer Makalelerimiz.
--------------------------------------------------------------------
Haberin Merkezi